Bourgondische levensgenieter

Bourgondische levensgenieter

Eten … welke vrouwen (en trouwens ook veel mannen tegenwoordig!) zijn er momenteel niet non-stop mee bezig? Want zeg nou zelf, wie geniet er nou niet van een heerlijk gerecht met een lekker wijntje erbij? Toch hebben velen een haat-liefde verhouding met eten. Kilo’s moeten eraf, er moet zo nodig een dieet toegepast worden, mensen moeten ‘gezonder’ gaan eten… Het blijft lastig!

Ook ik ervaar deze kleine ‘gevechten’. Verschrikkelijk vind ik het! Ik ben een echte bourgondische levensgenieter. Wijntje, hapje, vrienden, gezelligheid: kent bij mij echt geen tijd! Ik ben opgegroeid in een gezin waarbij eten gezelligheid betekent. Vaak werd er geroepen: “niet vergeten goed te eten he?!”. Maar wat is nu eigenlijk goed eten? Er bestaan verschillende theorieΓ«n over. Ik heb er zo mijn eigen mening over. En die bespreek ik graag met je, hier op mijn blog, mijn terrein: Eet goed. Welkom!

Geef een reactie

