Hartige taart met courgette en tomaat

Hartige taart met courgette en tomaat

Hartige taart met courgette en tomaat

Lieve lezers,

Het is weer maandag! Tijd voor een overheerlijk recept om deze regenachtige dag vanavond een beetje te vergeten. Ik heb laatst een recept uitgeprobeerd en ik vond het me toch lekker!! Ik was niet altijd een quiche fan, maar dat ben ik na deze hartige taart wel geworden. Zolang u maar de goede combinatie van ingrediΓ«nten vindt dan is een gerecht zo ontzettend lekker te maken! Ik heb voor u een hartige taart met courgette, tomaat en champignons in bladerdeeg. Probeer het eens uit zou ik zeggen!

Hartige taart met courgette en tomaat:
– 1 pakje bladerdeeg
– courgette
– 1 bakje cherry tomaten
– 1 bakje champignons
– 2 eieren
– melk
– Parmezaanse kaas
– boter
– taartvorm

Bereidingswijze
4 personen – 45 minuten – heerlijk
Verwarm de oven voor op 200 graden. Bedek de taartvorm van de binnenkant van een laagje boter. Haal de bladerdeeg plakken uit de verpakking en laat ze kort even ontdooien. Beleg daarna de taartvorm ermee. Doe in een kommetje de eieren, melk en de Parmezaanse kaas (andere kaas is ook lekker!). Klop deze tot 1 geheel. Snijd daarna de courgette, champignons en tomaat in kleine stukjes. Bak de courgette even aan in de pan. Voeg daarna de champignons en de tomaat toe en bak kort even gaar. Voeg een beetje peper en zout toe voor de smaak. Giet de groenten in de taartvorm en bedek met de eieren, melk en kaas. Voeg daarna op de bovenkant nog wat kaas toe voor een hartig laagje. Nu kan de hartige taart 45 minuten in de oven en heeft u daarna een heerlijke warme hartige maaltijd!

Ik ben erg benieuwd wat u van dit recept vindt. Smakelijk eten en succes met de voorbereidingen!
Eetgoed

Geef een reactie

