Fusili met hamblokjes, mozzarella en pesto

Fusili met hamblokjes, mozzarella en pesto

Fusili met hamblokjes, mozzarella en pesto

Zoals ik al eerder verteld heb aan u ben ik dol op Italiaans eten. Het is zo makkelijk te bereiden en je kunt er oeverloos mee variëren. Vandaar dat ik regelmatig een pasta klaarmaak voor het avondeten of voor de lunch. Vandaag heb ik een heerlijk gerecht voor u van fusili. Ik vind fusili lekker omdat dit een toevoeging is aan de ingrediënten die erbij komen. Soms heb je een gerecht waarbij je of los het deegwaar zit te eten (doordat het te groot is) of alleen de ingrediënten. Bij fusili gaat het in de smaak van de toevoegingen op. Vandaag heb ik fusili met hamblokjes, mozzarella, olijven, cherrytomaten en een pesto dressing voor u. U kunt dit bereiden als salade voor de middag of bij het avondeten. Maar ook als warme maaltijd voor ’s avonds.

Fusili met hamblokjes, mozzarella en pesto:
– olijfolie
– 1 zak fusili
– 1 zak rucola
– hamblokjes julienne
– 1 potje groene olijven
– 1 zakje mozzarella
– 1 bakje cherrytomaten (250 gram)
– groene pesto

Bereidingswijze:
4 personen – 15 minuten – lekker
Vul een diepe pan met water en zet deze op het vuur tot het water kookt. Voeg wat olijfolie en zout toe en vul de pan met water met de fusili. Laat dit koken dat de fusili gaar is (al dente). Snijd intussen de cherry tomaten, de groene olijven, de mozzarella en de hamblokjes in kleine stukjes zoals gewenst. Giet de pasta af en doe het in een mooie schaal. Voeg de rucola, de olijven, de hamblokjes, mozzarella en de cherrytomaten toe. Schep daarna met een lepeltje groene pesto toe naar smaak. Et voila. Ik giet er zelf altijd nog een beetje olijfolie overheen omdat ik dat lekker vind. Maar dat is natuurlijk wat uw voorkeur heeft ;).

Zoals u ziet heeft u dit gerecht zo klaar. Het is makkelijk en lekker als salade maar als avondeten smaakt me dit ook meer dan goed. Lekker voor bij het avondeten is een afgebakken stokbrood met wat tapenade: hummus, olijfolie of tomatentapenda.

Smakelijk!
Eetgoed

Geef een reactie

