Review – Don Curado

Review Don Curado - Spaanse tapas

Review Don Curado – Spaanse tapas

Afgelopen weekend ben ik voor de tweede keer gaan lunchen bij Don Curado. Jullie zullen hier misschien al wel iets van gelezen hebben. Mijn eerste lunch daar was namelijk zo’n groot succes dat ik al eerder een review geschreven heb over dit Spaanse restaurant. Ik was nieuwsgierig en ik wilde meer uitproberen van de kaart. Nu was een vriendin van mij net jarig geweest; dus een goed excuus om daar te hele middag te zitten borrelen, lunchen, eten, smullen en genieten!

In eerste instantie werden we geholpen met het uitgekozen van een lekker wijntje. We wilden een hele middag borrelen, dus dan is het wel belangrijk een goede wijn te hebben die bij de hapjes past. We hebben gekozen voor een volle, vettige Chardonnay. Hij smaakte heerlijk!

Chardonney

Chardonney

Daarna hebben we de kaart bekeken om iets lekkers te eten. De chef kwam met het idee ons gewoon te verrassen met een aantal gerechten. Super idee, dacht wij: kom maar op! Als eerste gerecht kregen we een krokant broodje (crostini) met olijfolie en tomaat met daarop een licht gegaard stuk rundvlees. Een beetje limoensap eroverheen was de finishing touch volgens de chef. Nou, geloof me, dit was verrukkelijk!

Licht gegaarde rundvlees

Licht gegaarde rundvlees

Daarna werden we verrast met een stukje sate bomvol heerlijke kruiden waaronder kerry. Hier heb ik helaas geen foto van genomen. Dit in combinatie met aioli was ook echt lekker. Al vond ik het eerste gerecht het lekkerst. Daarna werden we verrast met gamba’s gegaard in olie met peper, zeezout en chili. Dit samen met wat stukjes brood.

Gamba's

Gamba’s

Voor ons was het nog geen tijd om naar huis te gaan. Dus we dachten, laten we nog iets van de kaart nemen nu we er toch zitten. De keuze viel op een typisch Spaans voorgerecht; krokant geroosterd brood met olijfolie en tomaat. Altijd lekker voor bij de borrel.

Geroosterd brood met olijfolie en tomaat

Geroosterd brood met olijfolie en tomaat

Daarna hebben we gekozen voor de Pinchos. 5 heerlijke kleine broodjes met verschillende toppings. Een met een Spaanse kaas met tomatensaus, sla en tomaat. Een met een Spaanse salami worst met sla en komkommer met aioli. Een met tonijn, tomaat, sla en aioli. Een met Spaanse ham in combinatie met kaas en een olijf. En de laatste met een Spaanse geitenkaas. Het water loopt me in de mond als ik er zo over praat.

Pinchos

Pinchos

En, stelletje vreetberen dat we zijn, alsof dat nog niet genoeg was, zijn we de dag geΓ«indigd met de lekkerste ham van de wereld: Iberico ham. Ik ben echt, echt, echt verzot op deze ham. Als ik in Spanje ben eet ik het liefst de hele dag deze ham. Vandaar dat we kozen voor een medium plankje. Alleen maar iberico ham, olijfolie en brood. GENIETEN!!

Iberico ham

Iberico ham

Mocht je een keer vrij zijn, in Tilburg zijn, ga hier dan echt naartoe! Je waant je helemaal in Spanje daar. De aankleding, het personeel, de kwaliteit van de wijnen en het eten en de hulp en uitleg die ze je bieden is echt top.

Zeker een aanrader!
Eetgoed

Geef een reactie

