Gazpacho van tomaat en paprika

Gazpacho van tomaat en paprika

Gazpacho van tomaat en paprika

Gazpacho … een koude soep. In het begin vond ik dit maar een erg raar gerecht. Ik snapte niet dat iemand een koude soep lekker vond. Maar destijds had ik een keer gazpacho op die, naar mijn mening, niet te pruimen was! Ik ben zelf aan de slag gegaan om een recept te proberen die wel naar mijn smaak was. En weet je, het is helemaal niet verkeerd! Ik vind nog steeds dat soep warm moet zijn, maar voor een tapas avondje, of een extra bijgerecht kan dit wel ontzettend lekker zijn. Vandaag een recept voor een Gazpacho:

Gazpacho van tomaat en paprika:
– 1 ui
– 2 punt paprika’s
– 500 g rijpe tomaten
– 1 komkommer
– 2 teentjes knoflook
– 2 dl tomatensap
– 2 sneetjes witbrood
– 2 theelepels suiker
– olijfolie
– 1 el cherry azijn
– zout en peper
Hartige stengel
– soepstengels
– serranoham

Bereidingswijze:
4 personen – 15 minuten – soep
Snijd de ui in kleine stukjes. Zet een grote pan met water op het vuur en breng aan de kook. Snijd een kruis in de bovenkant van de tomaten en dompel ze onder in het water en kook ze even. Laat daarna uitlekken. Ontvel de tomaten en verwijder de pitjes. Pel de knoflook en pers deze uit. Schil de komkommer en verwijder de zaadlijsten. Snijd de paprika’s in stukken. Pureer in een pan de groenten (tomaat, komkommer en paprika), de knoflook, de ui en de sneetjes brood en voeg de olijfolie toe. Voeg daarna de tomatensap toe. Breng de soep op smaak met de cherry azijn, suiker, zout en peper. Laat de soep afkoelen in de koelkast en serveer daarna in kleine glaasjes.
Pak de soepstengels en draai er een plakje serranoham omheen. Doe dit voor de rest van de soepstengels en serveer op het glaasje Gazpacho.

Smakelijk!
Eetgoed

Geef een reactie

