Healthy lunch: Roerei met avocado en tomaat

Healthy lunch Roerei met avocado en tomaat

Healthy lunch Roerei met avocado en tomaat

Vaak denken mensen dat eieren helemaal niet gezond zijn. Maar weet je, er bestaat niet voor niets de slogan: “een eitje mag, elke dag”. Eieren zijn helemaal niet verkeerd, maar het ligt eraan hoe je ze eet. Als je een ei bakt in een pan met boter is het minder gezond dan dat je een eitje kookt. Ik kook regelmatig in de week een eitje. Ten eerste omdat ik er echt dol op ben. Ik vind het heerlijk! Ten tweede omdat ik weet dat het past in een gevarieerd eet schema. Vandaag heb ik een lunch gemaakt met roerei (nu wel gebakken in de pan) in combinatie met avocado en tomaat. Avocado is namelijk heel erg gezond en ik wil dit minimaal 1x in de week eten. Ik kan het makkelijk in een pasta verwerken, maar vaak vind ik het erg lekker bij de lunch. Een goede combinatie is roerei en tomaat, of op een boterham met kipfilet. Probeer vandaag eens dit recept uit:

Roerei met avocado en tomaat:
– 2 plakken zuurdesembrood
– 1 scheutje melk
– 2 eieren
– 1 avocado
– 2 trostomaten
– peper en zout

Bereidingswijze
1 persoon – lunch – gezond
Zet een koekenpan op het vuur en verwarm hier wat olie in (een nog gezondere versie is kokosolie!). Voeg de 2 eieren toe en een scheutje melk. Strooi er wat peper en zout overheen. Blijf roeren totdat het eitje, in kleine stukjes, gaar wordt. Snijd de tomaat in partjes en de avocado in plakken. Roer alles door elkaar heen en beleg de boterhammen ermee.

Gewoon, omdat gezond eten ook heel lekker kan zijn!

Smakelijk eten!
Eetgoed

Geef een reactie

