Yoghurt met lijnzaad, hennepzaad, muesli, tarwevlokken en fruit

Yoghurt met lijnzaad, hennepzaad, muesli en fruit

Yoghurt met lijnzaad, hennepzaad, muesli en fruit

JAMMIEEEEE!!! Soms kan het zo lekker zijn om gezond te eten. Ik ben afgelopen weekend een weekendje weg geweest met vriendinnen: genoeg drank en ongezond eten dus. Vandaar dat ik vandaag wel eens zin had in een healhty lunch. Ik had nog een banaan liggen en een grapefruit. Misschien niet de ideale combinatie, zeiden ze hier thuis ook al, maar ik vond het wel erg lekker: een beetje zoet van de banaan in combinatie met het bittere van de grapefruit. En natuurlijk ERG gezond en het vult. En ik had nog genoeg andere gezonde dingen liggen: Lijnzaad is goed voor de stoelgang en dus voor de verwerking van het eten in je lichaam. Het bevat omega 3 en 6, vitamine B1 en 2, calcium, magnesium, zink Γ©n kalium. Oftewel echt een super zaadje. Yoghurt kan nooit kwaad, en al helemaal niet omdat je het stiekem toch al weinig eet. Dus een broodmaaltijd overslaan is helemaal niet erg. Hennepzaden helpen je gewrichten, hart-en bloedvaten en je geheugen in goede conditie te houden en bouwt mee aan je gelukshormoon serotonine. Hennepzaad is vooral een goede aanvulling als je vegetariΓ«r bent. En muesli vind ik gewoon lekker ;)!

Yoghurt met lijnzaad, hennepzaad, muesli, tarwevlokken en fruit
– 1 kom
– 200 ml yoghurt
– 1 handje lijnzaad
– 1 handje hennepzaad
– 1 handje muesli
– 1 scheutje tarwevlokken (Brinta)
– 1 banaan
– 1/2 grapefruit

Even roeren & smakelijk!
Fijn he, zo’n gezonde energieboost!

Eetgoed

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s