Lasagne met courgette en gehakt

Lasagne met courgette en gehakt

Lasagne met courgette en gehakt

Zoals jullie vast al gelezen hebben ben ik dol op Italiaans eten. Maar ik vind niets zo lekker als een lasagne. Je kunt de ingrediënten zelf samenstellen & de perfecte smaak maken om het vervolgens in de oven te laten garen in de smaak goed in te laten trekken. Ik heb vandaag een lasagne gemaakt waarbij ik het gehakt goed gekruid heb. Als topping heb ik mozzarella met pesto en cherrytomaat toegevoegd. Ik ben benieuwd hoe jullie je lasagne maken. Wat voegen jullie toe? Het is een hele lijst aan ingrediënten, maar dan heb je me toch een lekker gerecht!! Hier het recept van mijn lasagne:

Lasagne met courgette en gehakt:
– 1 courgette
– 4 grote roma tomaten
– 1/2 prei
– 400 g gehakt (half om half)
– 1 scheutje soyasaus
– 1 el faja lobi (pittige pindakaas) of sambal
– 1 scheutje gembersiroop
– lasagne bladen
– klein potje tomatenpuree
– 1 ei
– slagroom (gezonde variant: melk)
– 1 1/2 ui
– 2 tenen knoflook
– 1 bol mozzarella
– strooi kaas
– zout & peper
Garnering:
– 1 bol mozzarella
– 4 cherry tomaten
– pesto

Bereidingswijze:
4 personen – Italiaans – vol van smaak
Verwarm de oven voor op 180 graden. Vet een ovenschaal in met boter. Snijd de uien in kleine stukjes. Pel de tenen knoflook. Snijd de prei, courgette, 1 bol mozzarella en de romatomaten in kleine, hapklare stukken. Giet wat olie in een wokpan. Als de olie warm is voeg dan de knoflook en het uitje toe. Fruit dit kort even aan. Voeg dan het gehakt toe en bak dit rul. Voeg daarna de courgette, prei, tomaten, mozzarella en de tomatenpuree toe. Bak dit totdat de courgette bijna gaar is. Voeg dan de soyasaus, peper & zout, slagroom, het eitje, de gembersiroop en de faja lobi toe. Laat even pruttelen op het vuur. Proef of de smaken in verhouding zijn. Voeg eventueel nog wat peper zout toe indien nodig. Pak de ovenschaal en vul deze om en om met saus, lasagnebladen en de strooikaas totdat de schaal vol zit. Als topping snijd u de cherrytomaten door de helft en de mozzarella in mooie plakken. Besmeer de mozzarella met groene pesto en zet de schaal 30 minuten in de oven.

Smakelijk!
Eetgoed

Geef een reactie

