Gezonde groentesoep

Gezonde groentesoep

Gezonde groentesoep

Niets zo lekker dan een soepje op zijn tijd. Gebonden soep zijn natuurlijk altijd erg lekker, maar niet altijd even gezond als er een pakje koksroom of iets dergelijks in zit. Ik had vandaag zin in een groentesoepje. Vandaar dat ik de groenten die ik thuis nog had liggen er maar eens bij heb gepakt. Ik eet vandaag dus een heerlijke vegetarische soep met bleekselderij, prei, courgette en wortel. Lekker toch?! Wat is jouw favoriete groentesoep? Met ballen, of vegetarisch?! Ik vind beide varianten lekker, maar vandaag ga ik toch voor de vegetarische variant.

Gezonde groentesoep:
– bleekselderij
– prei
– courgette
– wortel
– 1 liter water
– 2 groentebouillonblokken

Bereidingswijze:
4 personen – gezond – vegetarisch
Snijd de prei, courgette, wortel en bleekselderij in kleine stukken. Zet een pan op het vuur en laat wat olie warm worden. Bak de groenten even kort aan in de olie. Voeg daarna 1 liter water toe en de bouillonblokken. Laat dit staan totdat de bouillonblokken goed zijn opgelost. Laat op klein vuur staan en laat de smaak van de groenten goed intrekken in de bouillon.

Smakelijk!
Eetgoed

Geef een reactie

