Vegetarische wokmaaltijd met groenten en rijst

Vegetarische wokmaaltijd met groenten en rijst

Vegetarische wokmaaltijd met groenten en rijst

Een van mijn favoriete keukens is toch wel de oosterse keuken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik veel gerechten als favoriet heb, dus u zult wel denken: die lust alles! Maar er is ook zoveel lekker! Ik ga bijvoorbeeld regelmatig wok afhalen: heerlijke noodles met gamba’s en japanse saus. Dat is voor mij echt genieten. Vandaar dat ik deze variant graag thuis klaarmaak. Het is een gerecht dat niet ingewikkeld is, gezond is en geen lange bereiding nodig heeft. Een kwestie van groenten snijden, wokken en klaar! Ik heb vandaag voor u een lekker vegetarisch gerecht uit de wok: rijst met wokgroenten in een oestersaus. Genieten!

Vegetarische wokmaaltijd met groenten en rijst:
– rijst
– tauge
– 1 paprika
– bleekselderij
– paksoi
– champignons

Bereidingswijze
4 personen – vegetarisch – gezond
Snijd de groenten in kleine stukken. Zet een pan op het vuur met water en laat dit koken. Voeg dan de rijst toe. Verhit olie in een wokpan en voeg de groenten toe. Voeg wat Japanse oestersaus toe en laat even pruttelen. Giet de rijst af als deze gaar is.

Smakelijk!
Eetgoed

Geef een reactie

