Aardappel kaaspuree met varkenshaas in een mosterdsaus

Aardappelkaaspuree met varkenshaas in een mosterdsaus

Aardappelkaaspuree met varkenshaas in een mosterdsaus

Een goede stevige avondmaaltijd kan ik echt waarderen. Op zijn tijd heb je gewoon wel eens zin in een goeie stamppot. Ik was laatst aan het werk toen onze kokkin dit gerecht serveerde. Het was zo vol van smaak, zo stevig en een goede avondmaaltijd. Ik dacht meteen, die moet ik thuis een keer klaarmaken. Zodoende dat ik dit gerecht thuis uitprobeerde en het viel goed in de smaak bij mijn proevers. Let op! Het is een heftige, stevige maaltijd. Ga daarna bijvoorbeeld niet meteen sporten, want dan weet ik zeker dat je last krijgt ;)! Probeer eens uit zou ik zeggen!

Aardappel kaaspuree met varkenshaas in een mosterdsaus:
– 800g aardappelen
– melk
– zout en peper
– 1 zakje belegen strooikaas
– 500g varkenshaas
– grove mosterd
– honing
– kookroom
– 1 prei

Bereidingswijze
4 personen – 30 minuten – vol van smaak
Schil de aardappelen. Zet een pan op het vuur met water en kook de aardappelen hierin. Als de aardappelen gaar zijn giet je het water af en pureer je de aardappel grof. Voeg zout en peper en melk toe en roer tot 1 geheel. Giet daarna de belegen strooikaas erbij en zet op klein vuur. Snijd intussen de varkenshaas in klein blokjes en bak ze medium gaar in een koekenpan. Voeg boter toe en laat ze daarna op groot vuur goed bakken. Keer ze regelmatig om. Doe intussen in een pan een klontje boter en laat deze warm worden. Voeg daarna 2 el grove mosterd, 2 el honing en een scheutje kookroom toe en laat dit rustig garen op het vuur. Proef even of de verhouding goed is en laat de saus dan rusten. Snijd een prei in hele dunnen ringen voor de garnering. Schep eerst de kaaspuree op het bord, leg de varkenshaas hier tegenaan. Voeg dan de smalle preiringen toe en giet de mosterdsaus eroverheen.

Smakelijk!
Eetgoed

Geef een reactie

