Gezond Groentetaartje

Gezond Groentetaartje

Gezond Groentetaartje

Soms heb ik van die vegetarische dagen, dan heb ik helemaal niet door dat ik niet eens vlees heb toegevoegd aan mijn gerechten! Ik ben dol op vlees, maar ik vind het niet altijd nodig om het te eten. Soms voegt het echt toe aan een gerecht, maar zoals bij dit groentetaartje is het helemaal niet nodig! We eten stiekem al genoeg vlees, niet dan?! Ik had eens zin in iets gezonds, dus besloot iets uit te proberen met hartige taart deeg en verschillende groenten. Probeert het eens zou ik zeggen. Het recept van vandaag:

Gezond Groentetaartje:
– hartig taart deeg (8 plakken)
– 1 witlof
– 2 stengels bleekselderij
– 1 rode paprika
– 3 tomaten
– 6 champignons
– 1 ei
– boter
– 2 teentjes knoflook
– 2 el bloem
– 6 el groenten bouillon
– 6 el melk
– 4 el droge witte wijn
– oregano
– peper en zout

Bereidingswijze
4 personen – 40 minuten – vegetarisch
Het is een hele lijst aan ingrediΓ«nten, maar de bereiding valt mee! Om te beginnen: haal de hartige taart deeg plakken uit de vriezer en laat ontdooien. Verwarm de oven voor op 200 graden. Snij je de groenten in fijne kleine stukken. Verhit wat boter in een koekenpan en bak de knoflook hierin. Voeg daarna de groenten toe en bak deze 5 minuten in de pan. Voeg daarna bloem toe en verhit dit een paar minuten. Haal de pan van het vuur en voeg de bouillon, melk en de droge witte wijn toe. Breng het geheel aan de kook totdat het indikt. Voeg daarna peper, zout en de oregano toe. Leg de plakken neer in het bloem. Bestrijk de randen van het vlak met het ei. Voeg de vulling toe en laat de randen vrij. Leg er een plak overheen en vouw de randen dicht. Prik wat gaatjes in de bovenste laag. Bestrijk de bovenkant met ei. Doe dit ook bij de andere 3 taartjes. 30 minuten in de oven en genieten maar@

Smakelijk!
Eetgoed

Geef een reactie

