Kerst voorgerecht: Oosterse zwam op geharde toast

Oosterze zwam op geharde toast met zeezout

Oosterze zwam op geharde toast met zeezout

Oeh… it’s almost Christmas! Daar heb ik toch elk jaar weer zoveel zin in! Ik experimenteer dan voor kerst graag in de keuken met wat gerechten. Mijn vader helpt me vaak met recepten die hij van vroeger kent, van zijn opleiding of recepten van oma. Die zijn vaak ontzettend lekker. Zo kwamen we samen uit op dit gerecht: Oosterse zwam op gehard toast. Waarom is dit zo lekker? Omdat het pure smaken zijn die rete goed combineren. Ik ben sowieso van pure smaken, dat vind ik ontzettend lekker. Zonder teveel bewerking de essentie van het product te proeven. En dat vind ik bij dit gerecht heel sterk. Het is een soort gebrande cashewnoot smaak op gehard brood. Onthoud dat het een appetizer is en geen vullend voorgerecht! Probeer het eens zou ik zeggen. Genieten!

Kerst voorgerecht: Oosterse zwam op geharde toast:
– 2 wit gehard brood
– roomboter
– peper & zeezout
– olijfolie
– 300 g Japanse, oosterse zwam
– cognac

Bereidingswijze
4 personen – voorgerecht – pure smaken
Snijd de harde broodjes door de midden en verwarm de oven voor op 100 graden. Besprenkel het brood met een beetje olijfolie en smeer er roomboter overheen. Als de oven voorverwarmd is, bak dan de broodjes in 5 minuten mooi goudbruin. Bak de zwam in een koekenpan op hoog vuur aan en voeg peper en zeezout toe. Blus af met de cognac als de zwam gaar is. Plaats de zwam op het geharde broodje en serveer met een heerlijke vettige droge witte wijn.

Smakelijk!
Eetgoed

Geef een reactie

