De Liebster Award ontvangen voor mijn blog Eetgoed!

Liebster Award ontvangen voor Eetgoed!

Liebster Award ontvangen voor Eetgoed!

Afgelopen maandag, toen was het nog 2013 ;), heb ik de Liebster Award mogen ontvangen van Foodinista. Ik was echt zo blij als een klein kind. Zeer vereerd dat ik na 3 maanden online te zijn al een award mag ontvangen! Foodinista, heel erg bedankt!

De Liebster Award
is een prijs door bloggers voor bloggers met minder dan 1000 volgers of voor bloggers die nog niet zo lang bezig zijn. Het geeft me een goed gevoel omdat ik het idee heb dat mijn blog bekeken wordt en daarnaast ook nog gewaardeerd wordt! 2014 kon voor mij dus niet beter beginnen, hartstikke leuk!

Het idee is als volgt: Foodinista heeft mij en 2 andere blogs uitgekozen. Wij krijgen een vragenlijst van haar die wij op ons blog mogen beantwoorden. Zo leert Foodinista mij wat beter kennen & krijgen mijn bloglezers meer over mij te weten. Hartstikke leuk dus. Onderstaande vragen heb ik doorgestuurd gekregen.

A little bit more about me ;)!

1. Wat heeft je geΓ―nspireerd om met je blog te beginnen en sinds wanneer is je blog online?
Mijn blog is online vanaf september 2013. En eigenlijk ben ik vanaf oktober 2013 actief begonnen met mijn blog. In september ben ik meer een beetje gaan uitproberen wat mooi was en hoe het er allemaal uitzag als ik een blog postte. Vanaf oktober ben ik echt recepten gaan uitproberen en daar actief over gaan bloggen.
Ik ben begonnen met mijn blog omdat ik dol met op koken en daarnaast ervaring heb in de online marketing. Ik zit dus erg graag op het internet. En wat is er dan leuker om je eigen blog te hebben?! Daarnaast heb ik een vader die kok is en hebben we veel familie recepten die al van generatie op generatie doorgaan. Ik vind het leuk nieuwe ervaring op te doen en hiervoor te bloggen. Daarnaast vind ik het interessant te zien hoe het zich allemaal ‘beweegt’ op het internet: koppelingen met instagram en twitter. Zulke dingen vind ik erg leuk om uit te proberen.

2. Wat is je favoriete gerecht en maak je het ook regelmatig zelf?
Mijn favoriete eten is toch echt wel sushi. Ik kan er niets aan doen, maar ik vind het verschrikkelijk lekker! Daar kun je mij ’s nachts voor wakker maken. Zo ook met carpaccio. Dat vind ik ook verschrikkelijk lekker. Sushi maak ik thuis regelmatig klaar en carpaccio helaas niet zo vaak. Haha, maar niet alles kan natuurlijk he! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het moeilijk vind om te kiezen. Ik ben namelijk dol op de Japanse keuken, maar ik kook ook graag volgens de Italiaanse keuken. Lekkere pasta gerechten bijvoorbeeld zoals risotto. Nou weet je, laat ik geen gerecht kiezen maar een gang. Ik ben dol op het koken van voorgerechten. Kleine partijen bomvol smaak. Zo heb ik met kerst een heerlijke salade gemaakt met parmaham en pesto in combinatie met een risotto taartje (binnenkort op mijn blog). Zo leuk!

3. Welke producten heb je altijd in je koelkast?
Dat vind ik een goede vraag! In mijn koelkast kun je altijd terugvinden: rucola sla, avocado’s (soms ook buiten de koelkast), slagroom, gembersiroop, sambal, tomaat, kaas (ben ik gek op!) en paprika’s. Niet aan te slepen bij mij haha! Feitje over mij: Ik vind de zoetigheid van gembersiroop heerlijk in combinatie met het pittige van sambal.

4. Welke restaurant is je favoriete restaurant, waarom en ben je hier al een keer geweest?
Oke, lekker standaard: maar ik ben dol op restaurant Koi in Tilburg. Dit is een sushi restaurant en daar serveren ze de beste sushi in Tilburg (naar mijn mening natuurlijk ;)). Ze hebben daar deze rol, en dat is mijn favoriet: een tonijn rol met avocado.

Sushi tonijnrol met avocado

Sushi tonijnrol met avocado

5. Sinds wanneer is food je passie geworden?
Dat vind ik ook een goede vraag. Dat is alleen een beetje lastig te beantwoorden. Wij zijn sowieso thuis opgegroeid met lekker eten. Mijn oma kon pas gaan zitten, als heel de familie er was, als iedereen voorzien was van drinken en eten. Eten betekent bij ons ook echt gezelligheid. Tv kijken met een lekker kaasje, uitgebreid dineren met voor, hoofd en na. Ik ken bijna niet anders. Mijn zus en broer stonden vaak mijn vader mee te helpen in de keuken. Ik was daar vroeger nog niet zo van. Toen ik begon met meehelpen kon ik niet eens een paprika snijden en toen was ik geloof ik al 17 jaar jong. Dat is best schandalig he;)?! Maar nu kook ik het liefst elke dag. Ik denk dat food zo’n 5 jaar geleden mijn passie is geworden. En wat voor passie: ik hou ervan!

6. Welk thema is voor jou het belangrijkste op je blog?
Mijn blog is nu denk ik 3 maanden echt actief online. Ik ben nog wel een beetje zoekende hoe ik het allemaal precies wil. Maar belangrijk vind ik het om elke dag een recept online te plaatsen dat ik zelf heb lopen kokerellen in de keuken ;). Daarbij is het thema voorgerecht toch wel echt mijn ding merk ik.

7. Wat vindt je het leukste aan het bloggen zelf?
Ik vind het leukste aan het bloggen om lekker te kunnen kletsen over eten. Ik kan dit namelijk niet altijd delen in mijn omgeving. Thuis wel gelukkig, maar die hebben dan weer niets met bloggen haha. Dus vandaar dat ik het lekker vind mijn passie over eten op het internet te kunnen verspreiden. Daarnaast vind ik het leuk de interactie te zien. Dat mensen toch je berichten bekijken en je foto’s liken. Geweldig! En ik ben dol op foodfoto’s! Die probeer ik toch ook zo mooi mogelijk te maken. Al lukt dat helaas niet altijd πŸ˜‰

8. Waar koop je het liefst je verse foodproducten?
Mijn verse foodproducten koop ik het liefste bij de Ecoplaza. Hier hebben ze echt geweldige producten. Daarnaast ga ik ook erg graag naar de markt. Dat sfeertje dat daar hangt vind ik zo gezellig.

9. Wat lust je absoluut niet?
Hm, hier moet ik even over nadenken. Ik denk dat ik eigenlijk alles wel lust … Ik heb wel een aantal dingen die ik minder lekker vind, zoals zuurkool of rode kool (tot onbegrip van vele mensen haha!). Maar verder heb ik denk ik niets dat ik absoluut niet lust. Mocht dit veranderen laat ik het weten haha!

10. Van welk eten of drink wordt je heel erg vrolijk!
Ik word echt heel erg vrolijk van (jawel, sorry!) sushi. Vooral sushi met avocado en zalm. Dat is echt intens genieten! Ook Carpaccio mag je mij ’s nachts voor wakker maken. Ik kan ook erg genieten van verse jus d’orange en verschillende gepureerde soepen zoals courgette of spinazie soep maken mij heel erg blij. Ik begin nu al te watertanden haha!

11. Wat moeten je lezers absoluut weten over jouw blog?
Weer zo’n goeie vraag! Wat moeten ze absoluut weten… Nou, misschien dat ik een echte enthousiasteling ben, dat ik zeker nog geen goeie kokkin ben, maar heel hard mijn best doe om vooruit te komen in de keuken, dat ik benieuwd ben naar de mening van mijn lezers en dat ze me altijd mogen contacten :)!

Liefs, Eetgoed

Geef een reactie

