Heerlijke en gezonde zalmsalade met avocado

Heerlijke en gezonde zalmsalade met avocado

Heerlijke en gezonde zalmsalade met avocado

Goedemiddag lieve mensen!

Ik ben 2014 echt kapot begonnen, haha! Na al die feestdagen, flink veel wijn, veel stapavonden en een lange nacht met oud en nieuw had ik even wat rust nodig. En mijn lijf ook nog de nodige vitaminen. Gezond eten stond dus op mijn planning. Afgelopen weekend wilde ik het eens wat rustiger aandoen. Ik ben eens een keer niet op stap geweest & ik heb erg gezond gegeten! Dat gerechtje was naast het gezonde aspect ook nog een GRUWELIJK lekker. Ik ben sowieso gek op zalm, maar een salade met zalm vond ik altijd redelijk matig. De salade die ik jullie vandaag voorschotel is wel zo ontzettend lekker: ik denk dat de verschillende ingredienten gewoon erg goed combineren?! Het is een ware smaak sensatie in je mond. Dus probeer uit, probeer uit!

Heerlijke en gezonde zalmsalade met avocado:
– 200g gerookte zalm
– 1/2 krop ijsbergsla
– 1 zak rucola
– 1 avocado
– 1 rode ui
– komkommer dille dressing
– knoflook croutons
– olijfolie
– peper en zout

Bereiding:
4 personen – gezond – heerlijk
Pel de avocado en snijd in kleine stukken. Pel de ui en snijd deze ook in kleine stukjes. Was de sla en snijd klein. Stop de rucola en ijsberg sla in 1 grote kom. Voeg dan de stukjes avocado en ui toe. Voeg een zakje knoflook croutons toe. Snijd de zalm klein en voeg deze toe. Giet een beetje olijfolie over het geheel heen, een beetje komkommer dille dressing en wat peper en zout. Even goed door scheppen & smakelijk!

Smakelijk!
Eetgoed

Geef een reactie

