Healthy en vegetarische couscoussalade met rucola, granaatappel en haloumi

Healthy en vegetarische couscoussalade met rucola, granaatappel en haloumi

Healthy en vegetarische couscoussalade met rucola, granaatappel en haloumi

Lieve mensen, ik heb me toch iets lekkers op! Ik wil dit gerecht zo ontzettend graag met jullie delen. Want dit is me een partij LEKKER! Het gerecht heet “Tabouleh”. Maar om het even begrijpelijk te maken: couscoussalade. Een rijkelijke gevulde salade met kaas en noten en groenten. Ik ben zelf erg dol op couscous door de zachte textuur. Maar deze combinatie vond ik wel erg lekker! Normaal maak ik deze salade in de zomer met tomaat, basilicum en mozzarella. Maar dit gerecht kan ook makkelijk als het niet zo mooi weer is buiten! Ik heb de couscous gecombineerd met een Probeer hem eens zou ik zeggen!

Healthy en vegetarische couscoussalade met rucola, granaatappel en haloumi:

– couscous
– 250g rucola
– granaatappel pitten
– haloumi (=grillkaas)
– pompoenpitten
Dressing:
– 500g rucola
– Parmezaanse kaas
– olijfolie
– peper zout
– 1 teen knoflook

Bereidingswijze
4 personen – gezond – vegetarisch
Verwarm water in een pan tot het kookt en voeg dan de gehele couscous toe. Haal de pan van het vuur een laat de couscous zo staan. Giet er een beetje olijfolie en wat zout bij. Zodra de couscous het water helemaal heeft opgenomen is deze klaar. Pak een mooie grote schaal en stop daar een zakje rucola in. Giet daarna de couscous hierin. Snijd een granaatappel door de midden en haal de pitjes eruit. Voeg deze bij de couscous. Voeg ook de grillkaas plakjes en de pompoenpitten toe. Ik giet er, indien de couscous nog een beetje droog is, altijd nog wat olijfolie doorheen. Even proeven dus! Voor de dressing: Haal je mixer tevoorschijn en mix 500g rucola met olijfolie, zout en peper en Parmezaanse kaas tot 1 geheel. Pers het knoflook teentje over het geheel uit en mix het geheel nogmaals. Proef dan even of er nog een beetje meer kaas of olijfolie nodig is. De dressing drapeer je over de couscoussalade!

Smakelijk!
Eetgoed

Geef een reactie

