Homemade Auberginepasta

Homemade Auberginepasta

Homemade Auberginepasta

Geen idee of jullie er wel eens over gehoord hebben, maar vandaag heb ik voor jullie een recept van: Auberginepasta! Jawel! Het is een heerlijke, gezonde pasta van aubergine. En dan niet de Italiaanse pasta, maar meer de chocolade pasta voor op brood, maar dan van Aubergine. Snap je het nog ;)!? Mijn zus heeft het me leren maken, want die is altijd van die aparte gerechten. En ik was er meteen gek op! Daarom wil ik het jullie ook erg graag voorleggen. Het is lekker op brood, op toast. Ik eet het vaak bij de soep of bij een hoofdmaaltijd. Maar eigenlijk kan het ook makkelijk als lunch! Probeer het eens uit zou ik zeggen. Het past in een uitgebalanceerd dieet, want het is verrekes gezond!

Homemade Auberginepasta:
– 3 aubergines
– tahin
– olijfolie
– 2 tenen knoflook
– peper en zout
– citroen

Bereidingswijze
4 personen – gezond – vegetarisch
Verwarm de oven voor op 180 graden. Prik in de aubergine wat gaatjes en snijd de kop eraf. Leg dan de aubergines 20 minuten in de oven om te grillen. Zodra de aubergines gaar zijn laat je ze even afkoelen. Daarna krab je het vruchtvlees eruit: dit gaat in de aubergine pasta. De harde randen en het vel gooi je weg. De vulling van de aubergine meng je met 4 el tahin. Giet hier wat olijfolie, peper en zout en 2 tenen knoflook bij. Goed doorroeren en dan wat citroensap toevoegen. Nogmaals goed doorroeren en klaar!!

Smakelijk!
Eetgoed!

Geef een reactie

