Makkelijk, puur en gezond: Carpaccio

Makkelijk, puur en gezond Carpaccio

Makkelijk, puur en gezond Carpaccio

Een van de gerechten waar je me ’s nachts voor wakker mag maken: Carpaccio! Hier valt eigenlijk niets over te zeggen, it’s just heaven! Er valt weinig van recepten aan te verbinden, maar ik vond het toch een blogberichtje waard. Het probleem (het enige probleem) met carpaccio vind ik altijd de dressing. In restaurants moet je gewoon eten wat je voorgeschoteld krijgt en is het altijd maar even afwachten of je het lekker vind. Ik moet eerlijk bekennen, ik vind het altijd goddelijk. Maar er zit toch een groot verschil tussen! Ik heb namelijk voor mezelf de ideale Carpaccio. En als ik hem iets anders voorgeschoteld krijg, vind ik dat toch altijd een beetje jammer (ook al is ie dan toch gewoon kei lekker!). Ik heb hem namelijk wel eens op met ontzettend veel olijfolie en pesto (jammer van de smaak van de carpaccio), met een truffel cherry saus (teveel cherry smaak, wederom zonde van de carpaccio) en met teveel geraspte kaas (WHY?! ZONDE!). Allemaal lekker, maar niet perfect. Ik presenteer u daarom vandaag ;)! Mijn ideale carpaccio

Mijn ideale carpaccio maak ik zelf! Zo kun je zelf bepalen wat erop gaat en waar je je vlees vandaan haalt. Even dun snijden met een snijmachine en garneren maar! Mijn ideale carpaccio is er een gegarneerd met tuinkers, rucola, pijnboompitten, cherry tomaten, eigen gemaakte pesto, peper en zout, een klein plakje mozzarella voor de garnering en Italiaanse kaas.

Deze carpaccio had helaas iets teveel mayonaise.

Carpaccio

Carpaccio

Deze carpaccio had gewoon weinig smaak doordat ze er alleen een hoopje sla op hadden gegooid 😉

Carpaccio

Carpaccio

Deze is zelf gemaakt: LEKKER 😉

Carpaccio

Carpaccio

Hoe vind jij je carpaccio het lekkerst :)?!
Smakelijk!
Eetgoed

Geef een reactie

