Tonijn sushi met avocado

Tonijn sushi met avocado

Tonijn sushi met avocado

Een van mijn favoriete keuken is de Japanse: ik ben dol dol dol op deze gerechten! Ze smaken goed, zijn gebaseerd op pure ingrediënten en het is nog eens gezond ook (natuurlijk niet alles!). Als jullie mijn blog, twitter en instagram een beetje volgen kun je al wel snel merken dat ik GEK ben op sushi. Sushi is mijn favoriete eten en daar mag je me ’s nachts voor wakker maken. Het is bijna een verslaving aan het worden! Ik maak sushi daarom ook graag zelf (anders kan de portemonnee het niet aan) en wil ik graag mijn favoriete sushi gerecht met jullie delen:

Tonijn sushi met avocado:
– 100g rauwe tonijn van de visboer
– 1 avocado
– 200g sushirijst
– sushi azijn
– zeekraal
– soyasaus
– sesamzaadjes

Sushi tonijnrol met avocado

Sushi tonijnrol met avocado

Bereidingswijze
4 personen – appetizer – gezond
Spoel de sushirijst goed onder de koude kraan totdat deze niet meer ‘wit afgeeft’. Laat daarna even rusten. Snijd intussen de avocado in kleine blokjes en de tonijn in flinterdunne reepjes. Zet de sushirijst op het vuur met water zo dat de rijst net onder staat en laat deze langzaam garen. Blijf goed doorroeren want de rijst kookt al snel aan. Dit is alleen maar zonde, want zo kun je minder rijst gebruiken. Als de sushi rijst klaar is schep je deze is een grote ruime kom. Strooi er sushi azijn over zo dat elke korrel een beetje is bedekt met de azijn. Laat dan een beetje afkoelen. Maak vervolgens je vingers goed nat en pak een beetje sushi rijst. Knijp het tot een klein langwerpig bolletje. Op die manier dat je het neer kan zetten. Een beetje plat boven en onder dus. Pak een stukje tonijn en vouw deze er omheen. Pak een stukje avocado en zet deze op de bovenkant van de sushi. Bak in een pan de sesamzaadjes goudbruin en strooi dit een klein beetje op de sushi. Serveer de sushi op een amuselepel met soyasaus. Zo kan de soya goed in de sushi trekken: niet teveel dus, anders wordt het te zout!
Serveer op het bordje wat zeekraal en genieten maar!

Smakelijk!
Eetgoed

Geef een reactie

