Heerlijke spruiten ovenschotel met champignons en spekjes

20140204-141418.jpg

Vroeger, toen spruitjes eten nog een hel was… Dat is bij mij gelukkig veranderd!! Ik kan nu zeggen dat ik ze tegenwoordig lekker vind. Het is nog steeds niet mijn favoriete groente, maar vies vind ik het niet haha! Vroeger vond ik het verschrikkelijk als we spruitjes aten. Van die vieze, groene rondjes. Bah! Ik moest altijd net zoveel spruitjes eten als dat ik jong was destijds. Goeie regeling mam! Die ga ik later ook toepassen πŸ˜‰

Vandaag heb ik voor jou een heerlijke ovenschotel. Wie weet krijg je je kroost zo wel aan de spruiten?! Aardappel met spruiten, spekjes en champignons. Een beetje appelmoes erbij & genieten maar: lekker!

Heerlijke spruiten ovenschotel met champignons en spekjes:
– 400g spruiten
– 100g spekjes
– 200g champignons
– 1 zakje geraspte kaas
– 1 ui
– 200g aardappelen

Bereidingswijze
4 personen – ovenschotel – lekker
Bak de spekjes in een koekenpan zonder olie of boter; er komt genoeg vet uit de spek! Verwarm de oven voor op 180 graden. Snijd het uitje fijn en de champignons in plakjes. Schil de aardappelen en snijd ze in plakjes. Smeer een ovenschaal in met boter. Voeg hier de ui, de spruiten, de spekjes en de champignons toe. Strooi er rijkelijk geraspte kaas overheen. Doe de schaal 40min in de oven.

Smakelijk,
Eetgoed!

One thought on “Heerlijke spruiten ovenschotel met champignons en spekjes

  1. Hello From Volrecepten.be!

    We are a recipe search engine and I would like to invite you to join our site and make your recipes available to many people. If you liked it, you can join through the top blogs on the right of the page.
    Please, contact me if you any question πŸ™‚ at info@volrecepten.be

Geef een reactie

