Gezonde wraps met kip terriyaki en avocado

Gezonde wraps met kip terriyaki en avocado

Gezonde wraps met kip terriyaki en avocado

Weinig zin om echt te koken vanavond?! Denk dan eens aan deze gezonde, makkelijk te maken wraps. Boordevol groenten, vol van smaak en ontzettend snel klaar gemaakt. Wie wil dat nu niet?! Daarnaast is het voor de kinderen ontzettend makkelijk en leuk: want ze mogen zelf de ingredienten toevoegen! Dit is een van mijn gerechten die ik veel vrienden en familie heb voorgeschoteld. Juist omdat het zo simpel, zo lekker en zo gezond is. En soms sturen ze me wel eens een berichtje: “we hebben jouw wraps vanavond op tafel”! inclusief foto. Hartstikke leuk!! Probeer eens uit en laat je verrassen!

Gezonde wraps met kip terriyaki en avocado:
– 1 pak wraps
– 2 avocado’s
– 1 tomaat
– 1/2 komkommer
– ijsbergsla
– rucola
– roomkaas
– 300g kippendijen
– champignons
– kip terriyaki saus

Bereidingswijze
4 personen – gezond – lekker
Snijd de avocado’s in lange plakken en doe in een kommetje. Snijd de komkommer en de tomaat in partjes en doe in een kommetje. Snijd de ijsberg sla klein en doe samen met de rucola in een kommetje. Zet dit alvast op tafel. Verwarm in een koekenpan wat olijfolie en terriyaki saus. Voeg hier de kippendijen aan toe en bak deze rondom. Zet het vuur dan lager en voeg de champignons toe. Zorg dat alles samen langzaam gaart en goed bedekt is met de terriyaki saus. Verwarm de wraps in een koekenpan en smullen maar. Zorg voor voldoende keukenpapier op tafel want het blijft tenslotte fingerfood!

Mijn wrap met kip terriyaki en avocado

Mijn wrap met kip terriyaki en avocado

Mijn ideale wrap?! –> Ik pak een wrap, ik smeer hem in met roomkaas. Ik doe er rucola en ijsberg sla op. Dan voeg ik de kippendijen en champignons toe. Ik doe er HEEL veel avocado op. Daarna wat komkommer en tomaat en rollen maar.

Smakelijk,
Eetgoed!

One thought on “Gezonde wraps met kip terriyaki en avocado

  1. Deze wrap is echt heel lekker. Ik vroeg me eigenlijk af hoe een avocado zou smaken want die heb ik bij mijn weten nog nooit gegeten. Ik was niet zo`n culinair wonder totdat ik anders moest gaan eten. De combinatie van de ingrediΓ«nten is heel goed. we hebben hier gesmuld. Complimenten!

Geef een reactie

