Tagliatelle met een groene saus van courgette met paprika en champignons

Tagliatelle met een groene saus van courgette met paprika en champignons

Tagliatelle met een groene saus van courgette met paprika en champignons

Mijn god, de foto alleen al ziet er goed uit. Ik moet eerlijk zeggen, dit gerecht wat ook een dikke vette meevaller. Wat is dit ontzettend lekker zeg! Ik maak natuurlijk regelmatig courgettesoep. Maar elke keer als ik er weer bouillon bij giet denk ik: “ik moet hier eens een keer een saus van maken”. En dat besloot ik vandaag te doen. Nou lekkerrrrr! Het is mega gezond, want je hebt een saus van gepureerde groente. Daarnaast heb ik er nog andere groenten bijgegooid. Dus je eet zoiets ontzettend lekker zonder rotzooi erin. Prima toch?!

Tagliatelle met een groene saus van courgette met paprika en champignons:
– 6 nestjes tagliatelle
– olijfolie
– peper en zout
– 1 courgette
– 1/2 paprika
– 1/2 doosje champignons

Bereidingswijze
3 personen – gezond – vegetarisch
Zet een pan met water op het vuur en breng aan de kook. Snijd de courgette in blokjes. Laat in een pan wat olijfolie warm worden. Voeg daar de courgette aan toe en bak deze even 10 minuten mee. Doe er dan een klein beetje water bij zodat de courgette niet aanbrandt. Snijd de paprika in kleine(re) stukken en de champignons in plakjes. Zodra de courgette gaar is pureer je het geheel tot een gladde saus. Voeg er wat peper en zout aan toe. Doe daarna de paprika en champignons toe en laat de saus op een klein vuur pruttelen. Als het water kookt voeg je de tagliatelle toe. Doe er wat olijfolie bij en een beetje zout. Zodra de pasta gaar is (al dente) giet je het water af en voeg je de saus toe.

Smakelijk,
Eetgoed!

Geef een reactie

